Page 32 - YKS BÜLTEN SAYI 4
P. 32
FELSEFE
İLKAY ÖDİYET / ÇINAR ANADOLU LİSESİ
SORU:5 SORU:7
Augustinus'a göre adalet, insanın
Orpheusçuluk'ta bir inanç iken Platon'da
sağlayabileceği bir şey değildir çünkü insan
felsefenin bir parçasına dönüşen "ruhun yapımı hiçbir şey kalıcı değildir. Bu yüzden
ölümsüzlüğü" düşüncesi din felsefesinde şu yeryüzü devletlerinde asla adalet
soruyu da beraberinde getirir: "Eğer ölümsüz ise sağlanamayacaktır.
Augustinus bu görüşleri ile aşağıdaki
ruh, ölümlü olan bedende nasıl barınabilir?" ifadelerden hangisine karşı çıkar?
Aşağıdaki sorulardan hangisi bu parçada A)Bütün yasaların kaynağı Tanrısal akıl
olmalıdır.
bahsedilen ruhun ölümsüzlüğü problemi ile
B)Kilise devleti, dünyadaki bütün devletlerin
doğrudan ilişkilendirilebilir? üstündedir.
C)Devlet ve yasalar toplumsal sözleşme ile
belirlenir.
A)Tanrı var mıdır?
D)Gerçek adalet Tanrı Devleti'nde ortaya
B)Ölümden sonra hayat var mıdır? çıkacaktır.
E)Tanrı'nın buyruklarına uyanlar ideal devleti
C)Evren sonlu mudur?
benimserler.
D)Tanrı bir insanla iletişim kurabilir mi? CEVAP : C
E)Evren yaratılmış mıdır?
SORU:8
CEVAP : B
Felsefenin başlangıcında görülen mitostan
logosa geçiş süreci doğa filozofları ile başlar;
SORU:6 Sofistıer, Sokrates ve sistematik filozoflar ile
devam eder. Bu süreçte düşüncenin merkezi de
Tanrı'nın varlığına dair bin yıllardır süregelen değişiklik gösterir. Doğa filozofları varlık ile
tartışmaların sonucu olarak farkındayız ki onun ilgilenirken Sofistler ve Sokrates daha çok bilgi
ve ahlak konularına eğilirler. Sistematik
varlığı ya da yokluğu konusunda kesin bir şey
filozoflar ise felsefenin bütün konuları hakkında
söylemek mümkün değil, o halde bu konuda fikir ortaya koyarlar ve derken Ortaçağ ile
yargıda bulunmamak bizi birçok tartışmadan birlikte felsefe merkezine dini düşünceye dayalı
Tanrı'yı alır ve durağanlaşır. Bu durağanlık
alıkoyacağı gibi pratik hayatta daha farklı işlere
felsefenin modern düşüncede Orta Çağ'a ek
enerjimizi harcamamızın önünü açacaktır. olarak ilk Çağ 'daki bütün konuları kendisine
Bu parçada sözü edilen din ve bilgi felsefesi tekrar dahil etmesi ile son bulur.
Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi
görüşleri hangi seçenekte sırasıyla verilmiştir? yanlıştır?
A)Felsefe çeşitli dönemlerde farklı konular ile
A)Panteizm - Septisizm
ilgilenir.
B)Agnostisizm - Entüisyonizm B)Modern düşünce din felsefesini dışlar.
C)Agnostisizm - Septisizm C)Felsefenin dönemleri işledikleri konulara göre
belirlenir.
D)Ateizm - Dogmatizm
D)Dogmatik düşünce felsefeyi yavaşlatır.
E)Ateizm – Septisizm E)Orta Çağ'dan modern düşünceye geçiş,
mitostan logosa geçişe benzer.
CEVAP : C
CEVAP : B
S A Y F A 3 0