Page 5 - OSMANGAZİ YKS BÜLTEN SAYI 3
P. 5
REHBERLİK
FERHAT ATAŞ / HASAN ALİ YÜCEL ANADOLU LİSESİ
DENEME SINAVI VE ÖNEMİ Çözdüğü deneme sınavlarındaki netlerinin
Deneme sınavları, gerçek sınavın provasıdır yükseldiğini, sonuçların olumlu olduğunu
ve öğrencileri gerçek sınava hazırlar. gözlemleyebilen adaylar, öğrendiklerinin
Tiyatrocuların sahneye çıkmadan önce
farkına vararak, başarma duygusundan
sergileyecekleri oyunu defalarca prova etmeleri
aldıkları hazla daha çok çalışmak
gibi.
istemektedirler. Deneme sınavlarından
DENEME SINAVLARINA NASIL
ÇALIŞILMALI? olumsuz sonuçlar almaya devam eden
Bolca soru çözmelisiniz. adayların moralleri bozulmaz mı ? diye soracak
Konu tekrarı yapmalısınız. olursanız; elbette olumsuz etkilenecekleri
Eksik konularınıza yoğunlaşmalısınız. aşikardır. Deneme sonuçlarını erken uyarı
Evde soru çözerken süre tutmalısınız.
sistemi gibi kabul etmeliyiz. Bu sonuçlar bir
Özellikle paragraf soruları gibi zaman alan
şeylerin doğru olmadığını, temelde bazı
konularda kendinizi hızlı olmaya teşvik
eksikliklerin olduğunu, verimli ders çalıma
etmelisiniz.
Bol bol kitap okumalısınız. alışkanlıklarında, kaygı düzeyinde, ders
Deneme sınavlarındaki testlerin çözüm çalışma programında ya da test çözme
sırasını değiştirerek, sınava girdiğiniz ortamları tekniklerinde bazı sorunlar olduğunu bize
(sınıfları, sıraları) değiştirerek, kendinize göstermektedir. Bu durumu yaşayan adaylar,
uygun en uygun stili bulmalısınız. 3-5 okul rehber öğretmenleriyle görüşerek,
denemeden sonra daha başarılı olduğunuzu
uzmanlardan yardım alarak, sorunu doğru
düşündüğünüz ve karar kıldığınız stilinizi ,
tespit etmeli ve gereken önlemleri almalıdır.
diğer denemelerde geliştirmeye
Sonuç olarak; adayların psikolojik durumları,
odaklanmalısınız. Deneme sınavlarında
aldığınız olumlu geri bildirimler sizin moralinizi motivasyonları hedefe ulaşmada etkili rol
arttıracak motivasyon seviyenizi düşmesini oynamaktadır. Motivasyonumuzu ve deneme
engelleyecektir. Sürekli konu anlatımı ve soru sınavlarımızı birbirinin seviyelerini
çözümü yapıp, deneme sınavı yapmayan yükseltmesinde katalizör olarak kullanmalıyız.
adaylar, daha çok yorulduklarını, ders Unutmayın bu unsurlardan birisi düşerse
çalışmaktan bıktıklarını söyleyerek çeşitli
diğerini de aşağı çekecektir.
bahaneler ile süreçten uzaklaşmaya daha
yatkın olmaktadır.
·
ÇALIŞMAK İÇİN MÜSAİT GÜN VE SAAT BEKLEME.
BİL Kİ HER GÜN VE HER SAAT ÇALIŞMANIN EN
MÜSAİT ZAMANIDIR.
S A Y F A 0 3