Page 24 - Corporate Governance Business Proposal Magazine Cover
P. 24
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Nev n BURBUT Bursa Erkek L ses
Önünüze çıkana ‘engel’ dersen z takılıp düşers n z
‘basamak’ dersen z b r basamak yüksel rs n z.
Sevg l Gençler,
L se öğren m sürec ç nde hayatınızla lg l yakın ve uzak hedefler bel rlemek zorunda
olduğunuzu artık b l yorsunuz. Bu süreçte d kkat etmen z gereken en öneml seç m “meslek” t r.
Sevd ğ n z ve başardığınız meslek s z mutlu edecek, bu mutluluk tüm yaşamınızı etk leyecekt r.
S z sevd ğ n z, mutlu olacağınız mesleğe ulaştıracak olan ün vers telere hazırlamaya çalışıyoruz.
Bu yolculukta kend n z tanımanız ve öğrenme sürec n y değerlend rmen z sağlamak öncel kl
amacımız.
B r d ğer amacımız olan kalıcı b r öğrenmey sağlamak da s z hem k ş sel olarak gel şt recek hem
de y ün vers teler n kapılarını s ze açacaktır. Pek , kalıcı öğrenme nasıl sağlanır? Öncel kle etk n
ders d nlemey öğrenerek şe başlamalıyız. Eğ t m b l mc ler bunu İFİKAN olarak kodlamışlar.
İler bak: Ders anlatanla göz teması kurulmalı.
F k r üret: D nlen len b lg lerle lg l f k rler üret lmel .
İşaretlere d kkat et: Konunun öneml noktalarına yapılan vurgulara d kkat ed lmel .
Katıl: Derse akt f katılım olmalı.
Araştır: Ed n len b lg lerle lg l araştırma yapılmalı.
Not tut: Ders d nlen rken öneml noktalar not tutulmalı.
Yapılan araştırmalara göre bu şek lde etk n ders d nleyen bey n %100 anlar ama bunun %40’ı
öğren l r. 24 saat ç nde tekrarlanırsa öğrenme oranı en az k katına(%80) çıkar. Haftalık ve aylık
konu tekrarları le öğrenme oranızı da %100’e çıkarmak s z n el n zde.
22